info@ergotherapy-kalymnos.gr

22430 50563 69457 26824

Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές & Εργοθεραπεία

Η παιδιατρική εργοθεραπεία ως βασικό εργαλείο έχει τη σκόπιμη δραστηριότητα. Μέσω των παιχνιδιών τα οποία δίδονται από τον εργοθεραπευτή, το παιδί εξερευνά τον κόσμο γύρω του, τις μορφές των αντικειμένων και βελτιώνει τη λειτουργία της κίνησης. Επιπλέον, μπορεί να αποκτήσει βελτίωση σε δραστηριότητες της καθημερινής ζωής, αλλά και να οργανωθεί περισσότερο.

Το παρόν εγχειρίδιο αποτελεί βοήθημα πρόληψης, ευαισθητοποίησης και έγκαιρης παρέμβασης για την ανάπτυξη κάθε παιδιού, λόγω της ανησυχητικής αύξησης των περιπτώσεων με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.

Με βάση τους άξονες της φυσιολογικής ανάπτυξης η πρόληψη, παρέμβαση και αποκατάσταση από τον εργοθεραπευτή απευθύνεται στους ακόλουθους τομείς δεξιοτήτων:

  1. Αδρού συντονισμού
  2. Λεπτής κινητικότητας
  3. Γνωστικών
  4. Κοινωνικοποίησης
  5. Αντιληπτικών και αισθητικοκινητικών λειτουργιών
  6. Δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής

Τι είναι οι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές

Ο όρος διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές σύμφωνα με τα δυο έγκυρα ταξινομητικά εγχειρίδια το ICD-10 της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και το DSM - IV διαγνωστικό και στατιστικό εγχειρίδιο της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Ένωσης, καλύπτει όλο το φάσμα του αυτισμού.

Καθώς το παιδί αναπτύσσεται, τα συμπτώματα ποικίλουν και συνδυάζονται με διαφορετικούς τρόπους. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να χαρακτηρίζεται η κλινική εικόνα από γνωσιακές και συμπεριφεριολογικές δυσλειτουργίες.

Οι Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές περιλαμβάνουν:

Αυτισμός της παιδικής ηλικίας.
Άτυπος αυτισμός (άτυπη ψύχωση της παιδικής ηλικίας, νοητική καθυστέρηση με αυτιστικά χαρακτηριστικά).
Σύνδρομο Rett και σύνδρομο Asperger.
Διαταραχή υπερδραστηριότητας (σχετιζόμενη με νοητική καθυστέρηση και στερεότυπες κινήσεις).
Μη καθοριζόμενη Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή.
Άλλες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.

Γνώριζες Ότι

Η εμφάνιση τους είναι πλέον συχνότερη
Δυστυχώς, οι έρευνες δείχνουν πως η εμφάνιση των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών, είναι πλέον συχνότερη και αξιοσημείωτη.
Μπορούν να αναγνωριστούν από την ηλικία των 6 μηνών
Επιστήμονες κατάφεραν να αναγνωρίσουν ειδικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς των βρεφών ακόμη και στην ηλικία των 6 μηνών, που προμηνύουν ότι ένα βρέφος θα παρουσιάσει διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή.
Η πρόωρη διάγνωση έχει μεγάλη αξία
Η προληπτική και έγκαιρη διάγνωση των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών έχει σημαντικό αντίκτυπο, λόγω του ότι το παιδί σε μικρή ηλικία, έχει δυνατότητες βελτίωσης.
Οι ηλικίες 1-3 ωφελούνται περισσότερο από τη θεραπεία
Η ηλικία μεταξύ του ενός έτους και των τριών ετών, είναι περισσότερο ωφέλιμη για ένα παιδί, όσον αφορά στη θεραπεία του. Η πρώιμη αυτή περίοδος θεωρείται η πιο εύκαιρη και η πιο κρίσιμη για παρέμβαση, λόγω της πλαστικότητας του εγκεφάλου που επιτρέπει τη βέλτιστη αφομοίωση των ερεθισμάτων που δέχεται το παιδί.

Πως μπορώ να δω τέτοια σημάδια στο παιδί μου;

Παρακάτω σας ετοιμάσαμε μία λίστα με κάποια ενδεικτικά / ανησυχητικά σημεία γενικής συμπεριφοράς που εμφανίζονται από την ηλικία των 5-6 μηνών έως και τον 2 χρόνο ζωής του παιδιού.

Αν πιστεύετε πως το παιδί σας εμφανίζει κάποια από αυτά τα σημεία, σας προτρέπουμε να συμβουλευτείτε τον εργοθεραπευτή σας.

Δεν δείχνει ενδιαφέρον για τη μητέρα του, ή στο πρόσωπο που το φροντίζει, επιθυμεί να μένει μόνο του ή δεν προσκολλάται φυσιολογικά με ένα πρόσωπο. Χαμηλή κοινωνική επαφή.
Δεν χρησιμοποιεί το βλέμμα του συχνά.
Παρουσιάζει δυσλειτουργία στον ύπνο.
Δεν δείχνει ενδιαφέρον για παιχνίδι με παιδιά στην ίδια ηλικία.
Το ενδιαφέρον του για επικοινωνία είναι περιορισμένο. Δεν προσπαθεί να συλλαβίσει, είναι περιορισμένο σε ποσότητα και ποιότητα.
Αντιδρά έντονα όσον αφορά σε θέματα προσωπικής υγιεινής, όπως για παράδειγμα στην αλλαγή πάνας ή στην καθαριότητα. Επίσης, είναι πολύ ευαίσθητο με τους ήχους.
Κάνει αδιάλειπτες και επαναλαμβανόμενες σωματικές κινήσεις.
Συνεχώς εστιάζει την προσοχή του σε αντικείμενα, παραπάνω απ’ όσο χρειάζεται.
Εναλλαγές στη συμπεριφορά. Ήρεμη και καλή συμπεριφορά και αμέσως μετά συνεχές κλάμα ή τσιριχτή φωνή.
Δεν ακουμπά το στόμα του με τα χέρια, δεν πιπιλάει το δάχτυλό του, δεν παίζει με τα πόδια του.
Δεν δείχνει ενδιαφέρον όταν είναι στην αγκαλιά της μητέρας του. Δεν κινείται για να το πάρουν αγκαλιά.
Ελλιπής θηλασμός τις πρώτες βδομάδες, διαρκείς κωλικοί συχνά ως τον 1 χρόνο.
Απουσιάζει η κίνηση του να δείχνει με το χέρι του κάτι που του κινεί το ενδιαφέρον.
Δεν εκφράζεται με το πρόσωπο, ενώ βλέπει γνωστές φυσιογνωμίες και δεν ανταποκρίνεται. Περιορίζει τις χειρονομίες και καταλαβαίνει λιγότερες φράσεις.
Δεν ανταποκρίνεται όταν φωνάζουν το όνομά του και η οπτική του επαφή δεν εστιάζει σε άλλους ανθρώπους και το περιβάλλον του.
Όσον αφορά στη λεκτική ικανότητα, στους δεκαοχτώ μήνες δεν δημιουργεί λέξεις, ενώ στους εικοσιτέσσερις μήνες, δεν συνδυάζει τις λέξεις. Ακόμα, μπορεί και να σταματά τη γλωσσική ανάπτυξη.
Δεν ασχολείται με το το παιχνίδι προσποίησης και συμβολισμού. Ο τρόπος που παίζει το παιδί, είναι διαφορετικός όσον αφορά στην ποιότητά του.

Κλείστε σήμερα την πρώτη δωρεάν αξιολόγηση

Και ενημερωθείτε για τη δική σας περίπτωση...

Πως μπορεί να βοηθήσει η Εργοθεραπεία;

Ένας Εργοθεραπευτής για παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές έχει στόχο την επίτευξη της μέγιστης δυνατής λειτουργικότητας τους, μέσα από τα προγράμματα: αισθητικοκινητικής αποκατάστασης, δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Ταυτόχρονα στοχεύει στην ψυχολογική υποστήριξη του παιδιού και της οικογένειας του στα πλαίσια της ένταξης του στα παραπάνω θεραπευτικά προγράμματα και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην καθοδήγηση των γονέων στο σπίτι με τη βοήθεια της συμβουλευτικής γονέων.

Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου

Στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου εφαρμόζουμε μία σειρά από στάδια που αποτελούν την εργοθεραπευτική διαδικασία. Μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για αυτά στην ενότητα υπηρεσίες.

Ζητήστε Δωρεάν Αξιολόγηση

Μπορείτε να κλείσετε σήμερα τη πρώτη ΔΩΡΕΑΝ συνεδρία αξιολόγησης στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου συμπληρώνωντας τα στοιχεία σας.

ΔΩΡΕΑΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

To Top ↑