info@ergotherapy-kalymnos.gr

22430 50563 69457 26824

Μαθησιακές Δυσκολίες

Πρώιμα σημάδια Μαθησιακών Δυσκολιών

Κατά την εισαγωγή μας για τις Μαθησιακές Δυσκολίες θα πρέπει να αναφέρουμε αρχικά το πολύ σημαντικό γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία δυσλειτουργία με το νοητικό επίπεδο των μαθητών που παρουσιάζουν Μαθησιακές Δυσκολίες.

Το νηπιαγωγείο και πιο συγκεκριμένα ο/η Νηπιαγωγός, μπορεί να αντιληφθεί τα πρώτα φαινόμενα εκδήλωσης μαθησιακών δυσκολιών. Ακόμη πιο αντιληπτά τα φαινόμενα γίνονται όταν το παιδί θα πάει στην Πρώτη Δημοτικού, όπου θα αρχίσει να μαθαίνει να γράφει. Ο/Η Νηπιαγωγός από την πλευρά του/της, θα πρέπει να ενημερώσει τους γονείς, ούτως ώστε να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό και από κοινού θα αμβλύνουν οποιαδήποτε δυσκολία.

Το ενδιαφέρον από γονείς και εκπαιδευτικούς για παιδιά και εφήβους με μαθησιακές δυσκολίες, ολοένα και αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ψυχιατρική Ένωση (DSM– IV) η συχνότητα των δυσκολιών μάθησης ποικίλλει από 2% έως 10%, ενώ οι έρευνες δείχνουν ότι συναντώνται συχνότερα στ’ αγόρια απ’ ότι στα κορίτσια (σε αναλογία 4 προς 1).

Κρίσιμα σημάδια που θα πρέπει να ανησυχήσουν γονείς και νηπιαγωγούς:

Αδεξιότητα

Δεν επιθυμεί να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια. Έχει πολύ αργούς ρυθμούς εκτέλεσης μία δραστηριότητας, π.χ. Αργό ξεκίνημα και αργή περαίωση.

Οπτικοκινητικός συντονισμός, αντίληψη, μνήμη,

Η ακουστική και οπτική του μνήμη (βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη), παρουσιάζουν ελλείψεις. Δεν μπορεί εύκολα να συντονίσει το χέρι του με αυτό που βλέπει. Αντιμετωπίζει δυσκολίες με τα σχήματα και πιο συγκεκριμένα με τα μεγέθη, τα χρώματα και τις ποσότητες. Ακόμη, δεν μπορεί να ακολουθήσει απλές οδηγίες που του δίνουμε.

Γραφοκινητικές δυσκολίες

Όσον αφορά στη λεπτή κινητικότητα, αντιμετωπίζει δυσκολίες, για παράδειγμα δεν κρατάει σωστά το μολύβι, έχει δυσκολία με τη ζωγραφική, δεν χρησιμοποιεί ορθά το ψαλίδι και δεν μπορεί να σχεδιάσει σωστά τα σχήματα.

Προσωπική ζωή του παιδιού

Έχει προβληματική συμπεριφορά, όσον αφορά στην αυτοεξυπηρέτησή του, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο.

Λεκτική επικοινωνία

Δεν μιλάει καθαρά, δεν εμπλουτίζει τις προτάσεις του, κάνει αναγραμματισμούς και αλλάζει τις συλλαβές. Υπάρχει πιθανότητα να τραυλίζει και να έχει πλούσιο λεξιλόγιο.

Συγκέντρωση της προσοχής του παιδιού

Κινείται υπερβολικά, δεν ολοκληρώνει τις εργασίες οι οποίες του ανατίθενται και δυσκολεύεται να παραμείνει σε ένα σημείο.

Ψυχοσυναισθηματικό προφίλ

Εμφανίζει προβληματική συμπεριφορά, τα συναισθήματα τα οποία το διέπουν είναι πολλές φορές αυτά της επίθεσης, της δειλίας ή ακόμα και της εμμονής. Είναι πιθανό να αρνείται να πάει στο σχολείο, ενώ έχει περαιώσει τη διαδικασία προσαρμογής.

Χωροχρονικός προσανατολισμός

Δεν έχει σωστή αντίληψη του χώρου, όπως τις έννοιες «δεξιά – αριστερά», δεν γράφει με σωστή σειρά και επίσης προβληματίζεται όταν πρέπει να περιγράψει μία απλή ιστορία.

Κλείστε σήμερα την πρώτη αξιολόγηση

Και ενημερωθείτε για τη δική σας περίπτωση...

Σχόλιο Εργοθεραπευτή

Η έγκαιρη και κατάλληλη/απαραίτητη παρέμβαση μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις δυσκολίες αυτές, αν εμφανιστούν. Απόρροια αυτής της παρέμβασης, είναι η μη εκδήλωση αιτιών κάποιας μαθησιακής δυσκολίας. Αν δεν υπάρξει άμεση αντιμετώπιση, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν οδυνηρές επιπτώσεις στον ψυχισμό του παιδιού και στις επιδόσεις του στο σχολείο.

Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου

Στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου εφαρμόζουμε μία σειρά από στάδια που αποτελούν την εργοθεραπευτική διαδικασία. Μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για αυτά στην ενότητα υπηρεσίες.

Ζητήστε Αξιολόγηση

Μπορείτε να κλείσετε σήμερα την πρώτη συνεδρία αξιολόγησης στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου συμπληρώνωντας τα στοιχεία σας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

To Top ↑