info@ergotherapy-kalymnos.gr

22430 50563 69457 26824

Δυσγραφία

Μία μορφή ειδικής μαθησιακής διαταραχής

Ο ορισμός «Ειδική Μαθησιακή διαταραχή» βρίσκεται στους επιστημονικούς κλάδους της Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, την τελευταία τριακονταετία. Πιο συγκεκριμένα, ο όρος αυτός αναφέρεται στην αδυναμία ανταπόκρισης του παιδιού στα μαθήματα του σχολείου, όταν δεν υπάρχει κάποια ψυχική, κινητική, ή νοητική δυσλειτουργία.

Η δυσγραφία είναι μία από αυτές τις ειδικές μαθησιακές διαταραχές. Αποτελεί από μόνη της μία πάθηση, ή μπορεί να υπάρχει ως σύμπτωμα της δυσορθογραφίας. Πιο αναλυτικά, η δυσγραφία είναι μία διαταραχή στο συντονισμό της όρασης και της κίνησης, τα οποία συντελούν τη γραφή.

Τα χαρακτηριστικά

Τα χαρακτηριστικά που συνήθως παρουσιάζει το γραπτό κείμενο ενός παιδιού με δυσγραφία αφορούν κυρίως την αλλοίωση του σχήματος των γραμμάτων

Η αίσθηση του χώρου

Δεν υπάρχει η αίσθηση του χώρου σε ένα τετράδιο. Δηλαδή ποια είναι τα περιθώρια ανάμεσα στις γραμμές

Σειρά γραμμάτων

Δεν γράφονται με τη σειρά που πρέπει τα κεφαλαία και τα πεζά γράμματα

Ανομοιόμορφο μέγεθος

Τα γράμματα δεν έχουν ίσο μέγεθος

Επιπροσθέτως, θα λέγαμε ότι εκτός από τα παραπάνω, τα παιδιά με δυσγραφία δεν κρατάνε το μολύβι όπως τα παιδιά που δεν εμφανίζουν αυτήν τη διαταραχή και μερικές φορές, η στάση του σώματός τους διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα παιδιά όταν γράφουν.

Αξιοσημείωτο είναι ότι θέλουν παραπάνω χρόνο για τις γραπτές εργασίες. Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί ότι από τα πρώτα σχολικά έτη στη ζωή του παιδιού, μπορούν να εφαρμοστούν ασκήσεις για τη βελτίωση του γραπτού λόγου.

Κλείστε σήμερα την πρώτη αξιολόγηση

Και ενημερωθείτε για τη δική σας περίπτωση...

Όταν λοιπόν επιτευχθεί ο συντονισμός των αδρών κινήσεων, το επόμενο βήμα είναι ο συντονισμός των λεγόμενων λεπτών κινήσεων. όπως η χρήση ψαλιδιού, το ντύσιμο κ.τ.λ..

Τέλος, το επόμενο βήμα είναι το σωστό κράτημα του μολυβιού και όταν αυτό καταστεί δυνατό, περνάμε στην επόμενη φάση, η οποία είναι η φορά της κίνησης της γραφής.

Ορισμένες χρήσιμες ασκήσεις είναι οι παρακάτω:

Σχηματισμός γεωμετρικών σχημάτων

Παροτρύνουμε τον σχηματισμό γεωμετρικών σχημάτων, ξεκινώντας από τον κύκλο και περνώντας στο τετράγωνο και μετά στο τρίγωνο.

Σχηματισμός γραμμών

Σχηματισμός ευθειών αρχικά, και στη συνέχεια οριζόντιων και κάθετων γραμμών, μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια. Στόχος είναι ο σχεδιασμός γραμμάτων. Δείτε παρακάτω αναλυτικά παραδείγματα για αυτό το βήμα.

Σχηματισμός οριζόντιων και κάθετων γραμμών

Προετοιμασία για γράμματα όπως Τ και Π.

Σχηματισμός τεθλασμένων γραμμών

Προετοιμάζεται έτσι για γράμματα όπως V και Κ.

Σχηματισμός καμπύλων γραμμών

Με τέτοια σχήματα (π.χ ελατήρια) προετοιμάζεται έτσι για γράμματα όπως ε, ξ, ζ, ς, γ, η, λ, θ.

Ένωση τελειών

Μέσα από την ένωση τελειών και το σχηματισμό κύκλων προετοιμάζεται για γράμματα όπως ο, β, α.

Με αυτόν τον τρόπο το παιδί μπορεί να αρχίσει να γράφει τα γράμματα σε μεγάλο μέγεθος, ούτως ώστε να φτάσει αργά και σταθερά στο επιθυμητό



Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου

Στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου εφαρμόζουμε μία σειρά από στάδια που αποτελούν την εργοθεραπευτική διαδικασία. Μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για αυτά στην ενότητα υπηρεσίες.

Ζητήστε Αξιολόγηση

Μπορείτε να κλείσετε σήμερα την πρώτη συνεδρία αξιολόγησης στο Κέντρο Εργοθεραπείας Καλύμνου συμπληρώνωντας τα στοιχεία σας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

To Top ↑